Subscribe:

Ads 468x60px

marți, 29 aprilie 2014

Lectie de fotbal sau anti-fotbal?


      Aceasta este intrebarea care imi vine in minte cand ma gandesc la jocul practicat de echipele lui Mourinho.



      Am vazut saptamana trecuta Atletico Madrid-Chelsea. Mi s-a parut unul dintre cele mai urate jocuri de fotbal pe care l-am vazut in ultimii multi, multi ani. Multi ii spun organizare defensiva. Organizare defensiva am vazut la Atletico-Barcelona, am vazut la Real-Bayern, partide in care echipele care se aparau mai incercau ceva si pe contraatac, incercau sa lege cateva pase, incercau sa creeze pericol, de altfel chiar reusind, dar ce a facut Chelsea la Madrid mi s-a parut anti-fotbal, mi s-a parut ca echipa londoneza a refuzat efectiv jocul.

      Speram sa nu mai vad curand asa ceva. M-am inselat, pentru ca a urmat deplasarea lui Chelsea pe Anfield. O alta partida in care echipa lui Mourinho a refuzat efectiv jocul, nu a creat nimic, doar a distrus, a bubuit mingile, a tras de timp, a facut tot ce a putut sa nu primeasca gol, iar un ziar de la noi scria ca Mourinho a predat o lectie de fotbal..... Spunea cineva ca rezultatele raman. Poate ca asa e, dar cred ca rezultatele raman pe hartie, in mintea iubitorilor de fotbal raman meciurile spectaculoase, meciurile gen Borussia-Real 2-0, Juventus-Manchester United 2-3, Bayern-Manchester City 2-3, Manchester United-AC Milan 3-2 si exemplele sunt infinite. Si mai cred ca fotbalul trebuie jucat pentru suporteri, pentru spectatori, pentru microbisti, iar jocul echipelor antrenate de Mourinho nu cred ca place decat echipelor la care el antreneaza in momentul respectiv, in acest caz Chelsea.

      Am mai vazut multe meciuri cu Mourinho pe banca, am mai vazut echipele antrenate de el aparandu-se cu toata echipa, dar ce am vazut in cele doua partide mentionate mai sus, cred ca a fost deja dus la extrem, cred ca este o pata pe jocul de fotbal. Mi se pare cu atat mai exagerat cu cat a avut in fata echipe de valoare apropiat, mai mult, Atletico din punct de vedere individual este mult sub Chelsea. Am stat si m-am gandit in finalul jocului de pe Anfield, ce se intampla daca si Liverpool, avand nevoie de un egal, ar fi jucat in propriul careu? Ce se intampla cu mingea? Ar fi stat in cercul de la centru terenului? Ce s-ar intampla daca toate echipele ar juca asa???



   

3 comentarii:

  1. Fiecare joaca cum vrea, Chelsea handbal...Stoke rugby...Mourinho se apara pentru ca asa castiga, sunt cazuri in care echipele sale fac si spectacol.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e, eu doar am o parere. Clar nu neaparat cea corecta. Mai ales in acest caz.

      Ștergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere

 
Blogger Templates